Παρά την παραδοχή ότι τα κράνη σώζουν ζωές, η κυβέρνηση δήλωσε ότι αδυνατεί να μειώσει το ΦΠΑ που σήμερα φθάνει το 23/%, με αποτέλεσμα ένας μοτοσυκλετιστής να καλείται να πληρώσει πάνω από 300 ευρώ για να αγοράσει ένα ασφαλές επώνυμο κράνος.
Βέβαια λόγω της οικονομικής στενότητας -μιας και το κράνος για τη κυβέρνηση αποτελεί είδος πολυτελείας- η πλειοψηφία των οδηγών καταφεύγει σε φτηνές λύσεις που δεν παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια, η διατηρούν το κράνος του και μετά τη λήξη ημερομηνίας, που σημαίνει ότι χρησιμεύει μόνο ως διακοσμητικό στοιχείο και για να γλυτώσουν το πρόστιμο του τροχονόμου.
Όπως αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς, την περίοδο 2007-2009, η χώρα μας είχε θέσει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ζήτημα να περιληφθούν τα κράνη στον πίνακα αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, χωρίς αυτό να γίνει αποδεκτό, καθότι δεν έτυχε της απαιτούμενης υποστήριξης από τις λοιπές εθνικές αντιπροσωπείες. «Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν κρίνεται σκόπιμη η επαναφορά του ιδίου αιτήματος», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών.
Να προτείνει εκ νέου η κυβέρνηση προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, τη μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη, είχαν ζητήσει οι ανεξάρτητοι βουλευτές Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης, Γιώργος Κοντογιάννης και Ελευθέριος Αυγενάκης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές επικαλούνταν επίσημα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων, σύμφωνα με τα οποία οι μοτοσικλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτες ξεπερνούν το 20%, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πολλές ζωές θα είχαν σωθεί αν οι αναβάτες φορούσαν κράνη, καθώς υπολογίζεται ότι η χρήση κράνους μειώνει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά περίπου 25%.
Τα κράνη υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, που στη χώρα μας είναι πλέον 23%, είχαν επισημάνει οι βουλευτές μαζί με το γεγονός ότι «μόνο ο ένας από τους δύο καθρέφτες είναι υποχρεωτικός με αποτέλεσμα να επαφίεται στην κρίση του αγοραστή αν θα ξοδέψει χρήματα για τον επιπλέον καθρέφτη ή όχι».
Πρόταση Σχολής:Μήπως το χρονίζον θέμα του ακριβού κράνους θα έπρεπε να λυθεί μια κι έξω με την ενσωμάτωσή του στην αγορά της μηχανής!Οπως ακριβώς πωλούνται τα αυτοκίνητα με τις ζώνες τους,να πωλούνται και οι μηχανές με δύο κράνη.
Βέβαια λόγω της οικονομικής στενότητας -μιας και το κράνος για τη κυβέρνηση αποτελεί είδος πολυτελείας- η πλειοψηφία των οδηγών καταφεύγει σε φτηνές λύσεις που δεν παρέχουν τη μέγιστη ασφάλεια, η διατηρούν το κράνος του και μετά τη λήξη ημερομηνίας, που σημαίνει ότι χρησιμεύει μόνο ως διακοσμητικό στοιχείο και για να γλυτώσουν το πρόστιμο του τροχονόμου.
Όπως αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς, την περίοδο 2007-2009, η χώρα μας είχε θέσει στα αρμόδια όργανα της ΕΕ, ζήτημα να περιληφθούν τα κράνη στον πίνακα αγαθών και υπηρεσιών για τα οποία εφαρμόζεται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, χωρίς αυτό να γίνει αποδεκτό, καθότι δεν έτυχε της απαιτούμενης υποστήριξης από τις λοιπές εθνικές αντιπροσωπείες. «Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν κρίνεται σκόπιμη η επαναφορά του ιδίου αιτήματος», σημειώνει ο υφυπουργός Οικονομικών.
Να προτείνει εκ νέου η κυβέρνηση προς τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, τη μείωση του ΦΠΑ για τα κράνη, είχαν ζητήσει οι ανεξάρτητοι βουλευτές Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Κώστας Κιλτίδης, Γιώργος Κοντογιάννης και Ελευθέριος Αυγενάκης, με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.
Οι βουλευτές επικαλούνταν επίσημα στοιχεία του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων, σύμφωνα με τα οποία οι μοτοσικλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων, ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσικλέτες ξεπερνούν το 20%, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Πολλές ζωές θα είχαν σωθεί αν οι αναβάτες φορούσαν κράνη, καθώς υπολογίζεται ότι η χρήση κράνους μειώνει τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα κατά περίπου 25%.
Τα κράνη υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, που στη χώρα μας είναι πλέον 23%, είχαν επισημάνει οι βουλευτές μαζί με το γεγονός ότι «μόνο ο ένας από τους δύο καθρέφτες είναι υποχρεωτικός με αποτέλεσμα να επαφίεται στην κρίση του αγοραστή αν θα ξοδέψει χρήματα για τον επιπλέον καθρέφτη ή όχι».
Πρόταση Σχολής:Μήπως το χρονίζον θέμα του ακριβού κράνους θα έπρεπε να λυθεί μια κι έξω με την ενσωμάτωσή του στην αγορά της μηχανής!Οπως ακριβώς πωλούνται τα αυτοκίνητα με τις ζώνες τους,να πωλούνται και οι μηχανές με δύο κράνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου