Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

Οδήγηση στην Εθνική Οδό με υψηλές ταχύτητες


Τι πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας; Σε ποια λωρίδα κυκλοφορίας της Εθνικής Οδού πρέπει να κινείστε και πώς; Με ποιον τρόπο θα προσπεράσετε με ασφάλεια;


Έλεγχος αυτοκινήτου
Πριν ξεκινήσουμε, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητό μας βρίσκεται σε άριστη μηχανική κατάσταση. Όλες οι γυάλινες επιφάνειες θα πρέπει να είναι καθαρές, για να έχουμε εξασφαλίσει την καλή ορατότητα, ενώ δεν πρέπει σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητό μας να είναι υπερφορτωμένο.

Ρύθμιση καθίσματος
Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας για την άνετη και ασφαλή οδήγηση είναι η σωστή ρύθμιση του καθίσματος. Η απόσταση των χεριών από το τιμόνι θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να έχει τα χέρια του ούτε τεντωμένα, αλλά ούτε και μαζεμένα. Η πλάτη θα πρέπει να βρίσκεται σε σχεδόν κάθετη θέση, ώστε να πέφτει το βάρος του σώματος στη λεκάνη και όχι στη σπονδυλική στήλη.

Οδήγηση στη μεσαία λωρίδα
Όταν δε θέλετε να προσπεράσετε, θα πρέπει να κινήστε στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας. Με αυτό τον τρόπο, επιτρέπετε στους άλλους οδηγούς που θέλουν να κινηθούν πιο γρήγορα να σας προσπεράσουν με ασφάλεια. Η αριστερή λωρίδα είναι σχετικά επικίνδυνη αν δεν υπάρχει προστατευτικό κιγκλίδωμα, μιας και είναι πιο εύκολο να συγκρουστείτε με ένα όχημα, το οποίο κινείται στο αντίθετο ρεύμα και παρεκκλίνει από την πορεία του.

Ασφαλής προσπέραση
Θα πρέπει να ελέγξουμε ότι πίσω μας δεν υπάρχει κάποιος που πραγματοποιεί εκείνη τη στιγμή προσπέραση, να ενεργοποιήσουμε το αριστερό φλάς και να επιταχύνουμε, βγαίνοντας στην αριστερή λωρίδα. Αφού προσπεράσουμε, θα πρέπει να επιστρέψουμε στη μεσαία λωρίδα και να ρυθμίσουμε την ταχύτητα του οχήματός μας. Ποτέ δεν προσπερνάμε από τη δεξιά λωρίδα, ακόμα και αν είναι η μοναδική διαθέσιμη λωρίδα για προσπέραση.
ΠΗΓΗ

Τρίτη, 20 Ιουλίου 2010

Παθητική ασφάλεια

Τι είναι η παθητική ασφάλεια
O όρος παθητική ασφάλεια περιγράφει όλα τα συστήµατα του αυτοκινήτου, που προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση ατυχήµατος.

Τι περιλαμβάνει
Η παθητική ασφάλεια περιλαµβάνει κυρίως τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, µε ζώνες παραµόρφωσης και διάφορες ενισχύσεις στη δοµή του αµαξώµατος, καθώς και τις ζώνες ασφαλείας, τους αερόσακους, την εργονοµία του εσωτερικού και τα υλικά του.

Πώς λειτουργεί
Ολόκληρο το αµάξωµα λειτουργεί σαν µαξιλάρι κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης, µειώνοντας τις δυνάµεις που δέχονται οι επιβάτες. Προκειµένου όµως να γίνει αυτό, πρέπει οι επιβάτες να παραµείνουν στις θέσεις τους κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης και, τουλάχιστον, µέχρι τη στιγµή που θα ανοίξουν οι αερόσακοι. Αυτό το εξασφαλίζει η πρόσδεσή τους µε τις ζώνες ασφαλείας. Έτσι, η κίνησή τους είναι ελεγχόµενη και οι αερόσακοι θα τους προστατεύσουν.

Πώς χρησιµοποιείται
Η λειτουργία των συστηµάτων παθητικής ασφάλειας είναι αυτόµατη. Αυτό που πρέπει να κάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες είναι να έχουν προετοιµαστεί, ώστε να µην ακυρώσουν τη λειτουργία αυτών των συστηµάτων. Να φορούν δηλαδή τη ζώνη ασφαλείας και να έχουν το κάθισµά τους σε θέση αρκετά όρθια.Επιπλέον, να µην έχουν µέσα στο αυτοκίνητο αντικείµενα που κατά την πρόσκρουση θα κινηθούν ανεξέλεγκτα και πιθανώς θα τους τραυµατίσουν.

.Η παθητική ασφάλεια που παρέχει ένα όχηµα έχει να κάνει µε τη σχεδίαση και κατασκευή του και µε συστήµατα όπως οι αερόσακοι και οι ζώνες ασφαλείας.
.Ολόκληρο το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν µαξιλάρι γύρω από τους επιβάτες, ώστε να αποσβεσθούν οι δυνάµεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια µιας σύγκρουσης.
.Η ζώνη ασφαλείας είναι απαραίτητη προϋπόθεση, για να προστατευτούµε και η παράλειψη της χρήσης της ακυρώνει εντελώς το επίπεδο παθητικής ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Πρακτικές συμβουλές  Ακόµη και το ασφαλέστερο αυτοκίνητο αδυνατεί, σε περίπτωση ατυχήµατος, να προστατεύσει επιβάτη που δε φοράει ζώνη ασφαλείας.

Οι αερόσακοι προστατεύουν ΜΟΝΟ σε συνδυασµό µε τις ζώνες ασφαλείας. Αν δεν τις φοράµε, σε µία σύγκρουση, ο αερόσακος θα ανοίξει καταπάνω µας µε τεράστια ταχύτητα και υπάρχει µεγάλος κίνδυνος να είναι αυτός που θα µας τραυµατίσει ή ακόµη και θα µας σκοτώσει.

Οι έφηβοι και τα άτοµα µετρίου αναστήµατος καλό είναι να κάθονται στα πίσω καθίσµατα. Αν είναι απαραίτητο να καθίσουν εµπρός, τότε καλό είναι το κάθισµα να σύρεται όσο γίνεται πιο πίσω.
www.ioas.gr/

Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Αλλαγές στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα ετοιμάζει το Υπουργείο


Ανώνυμα τεστ για νέους οδηγούς
Αλλαγές στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα με στόχο να χτυπηθεί το φακελάκι
Νέες αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών ετοιμάζεται να προωθήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο πλαίσιο των μέτρων που σχεδιάζει για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. 
Oι αλλαγές αυτές στόχο έχουν να γίνει το σύστημα εξετάσεων πιο αξιόπιστο και να περιοριστεί το λάδωμα στον χώρο έκδοσης των διπλωμάτων, που έχει γίνει καθεστώς με ετήσιο τζίρο άνω των 40 εκατ. ευρώ! Υπενθυμίζεται ότι ακόμη και η Διεθνής Διαφάνεια είχε αναφέρει σε σχετική έκθεσή της το 2008 ότι το λάδωμα για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα ξεπερνά τα 300 ευρώ! 

Οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο θα αφορούν τόσο τη θεωρητική όσο και την πρακτική εξέταση του υποψηφίου, ο οποίος πλέον δεν θα εξετάζεται με το ονοματεπώνυμό του, αλλά με έναν «ηλεκτρονικό κωδικό» που θα είναι μοναδικός. Με τη χρήση του κωδικού αυτού ο υποψήφιος θα μαθαίνει τον τόπο και τον χρόνο εξέτασής του στις πρακτικές εξετάσεις (οδήγηση στον δρόμο) την τελευταία στιγμή, ενώ και οι εξεταστές του θα προκύπτουν με τυχαία επιλογή. Ο στόχος είναι να αποφεύγονται οι προσυνεννοήσεις. 

Αλλαγές θα γίνουν και στο θεωρητικό κομμάτι των εξετάσεων, που σήμερα είναι περισσότερο αδιάβλητο σε σχέση με τις πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων. Το υπουργείο ετοιμάζει νέα εγχειρίδια και παράλληλα σχεδιάζεται οι εξετάσεις να γίνονται σε περισσότερες γλώσσες, ώστε να καλύπτονται και οι μετανάστες. 


Δελτία ΚΤΕΟ με... προδιαγραφές διαβατηρίων

ΝΕΑ ΔΕΛΤΙΑ Τεχνικού Ελέγχου οχημάτων με βάση τις προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν και για τα διαβατήρια θα εκδίδονται από το ερχόμενο φθινόπωρο ύστερα από απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η ηγεσία του υπουργείου επιχειρεί να θέσει τέλος στη διακίνηση πλαστών Δελτίων που κυκλοφορούν χωρίς να είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός τους. Το υπουργείο ήδη ζήτησε προτάσεις από την Υπηρεσία Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας για τις προδιαγραφές του νέου εντύπου, τις οποίες γνωστοποίησε για σχολιασμό και σε φορείς που εκπροσωπούν ΚΤΕΟ. 

Στο προωθούμενο σχέδιο απόφασης προβλέπεται η εκτύπωση των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου να γίνεται με ειδική μελάνη ορατή στο υπεριώδες φως και αόρατη με γυμνό μάτι. Οι ορατές εκτυπώσεις, όπως ιριδίζουσα λωρίδα, διεισδυτική μελάνη κ.λπ., θα γίνονται με μικροεκτύπωση, ενώ τα χαρτιά θα έχουν ειδικές προδιαγραφές και λευκό χρώμα, ελεύθερο οπτικών λευκαντικών ώστε να αντανακλά το υπεριώδες φως.
Πηγή

Παρασκευή, 9 Ιουλίου 2010

Eνεργητική ασφάλεια


Τι είναι η ενεργητική ασφάλεια
Mε τον όρο ενεργητική ασφάλεια εννοούµε την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήµατα εκείνα του αυτοκινήτου που µας βοηθούν να αποφύγουµε ένα ατύχηµα. Όπως είναι γνωστό, η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη.

1. Τι περιλαμβάνει. Η ενεργητική ασφάλεια περιλαμβάνει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που µας εξασφαλίζουν τη µικρότερη δυνατή έκθεση σε κίνδυνο. Αυτές είναι: οι καλές επιδόσεις (συνδυασµός ισχύος-βάρους οχήµατος), τα ισχυρά φρένα και το ABS, η καλή οδική συμπεριφορά (αµορτισέρ, ελαστικά, σύστηµα διεύθυνσης), το ηλεκτρονικό σύστηµα ευστάθειας (ESP), η καλή ορατότητα (µεγάλες γυάλινες επιφάνειες, µικρά τυφλά σηµεία, επαρκής και σωστός φωτισµός), ακόµη και η παρεχόµενη άνεση στην οδήγηση.
2. Πώς λειτουργεί. Ο χρόνος της έκθεσής µας στο αντίθετο ρεύµα κατά τη διάρκεια ενός προσπεράσµατος εξαρτάται από το πόσο γρήγορα µπορεί να επιταχύνει εν κινήσει το αυτοκίνητό µας. Όσο µικρότερος είναι αυτός ο χρόνος, τόσο µικρότερος είναι και ο κίνδυνος µετωπικής σύγκρουσης µε αντίθετα ερχόµενο όχηµα. Σε συνθήκες ολισθηρότητας τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου θα βοηθήσουν τον οδηγό να το διατηρήσει στην τροχιά του. Ο ρόλος των φρένων στην ασφάλεια είναι εύκολα αντιληπτός,αφού ακόµη και 1 µέτρο λιγότερο στην απόσταση ακινητοποίησης µπορεί να κάνει τη διαφορά. Επιπλέον, ένα ανεµπόδιστο, πανοραµικό οπτικό πεδίο επιτρέπει στον οδηγό να έχει πλήρη πληροφόρηση για το τι συµβαίνει γύρω του, ενώ τα σωστά φώτα εξασφαλίζουν καλή ορατότητα σε συνθήκες χαµηλού φωτισµού. Ακόµη και η παρεχόµενη άνεση στην οδήγηση µπορεί να θεωρηθεί πως συντελεί στην ενεργητική ασφάλεια, αφού βοηθάει τον οδηγό στην απρόσκοπτη συγκέντρωσή του.
 Πώς χρησιµοποιείται
 1. Στο προσπέρασµα: Κατεβάζουµε ταχύτητα (σχέση) στο κιβώτιο (π.χ. από 5η σε 4η), ανάλογα µε την ταχύτητα που κινούµαστε, για να φέρουµε τον κινητήρα στο ωφέλιµο φάσµα στροφών (αυτό το αντιλαµβανόµαστε από την άµεση επιτάχυνση του αυτοκινήτου, µόλις πατήσουµε το γκάζι) πριν βγούµε στο αντίθετο ρεύµα, ώστε να έχουµε τη µέγιστη δυνατή επιτάχυνση.
2. Στο φρενάρισµα: Φρενάρουµε µε τη µέγιστη δύναµη. Δε βλάπτει ποτέ το να σταµατήσουµε νωρίτερα. Το αργότερα µπορεί να αποδειχθεί επιζήµιο ή και µοιραίο. Το ABS δεν επιτρέπει στους τροχούς να µπλοκάρουν, µε αποτέλεσµα ο οδηγός να διατηρεί την ικανότητα αλλαγής πορείας. Εάν το αυτοκίνητό µας δε διαθέτει ABS,µπορούµε µε λίγη εξάσκηση, να πιέζουµε το πεντάλ των φρένων, τόσο όσο χρειάζεται, ώστε να µην µπλοκάρουν οι τροχοί. Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, µπορούµε φρενάροντας να ελιχθούµε, ώστε να αποφύγουµε το εµπόδιο.
3.  Στη στροφή: Ένα αυτοκίνητο µε ουδέτερη οδική συµπεριφορά, σωστά συντηρηµένη ανάρτηση και καλά λάστιχα θα ακολουθήσει εύκολα την επιθυµητή τροχιά,χωρίς απαιτήσεις διόρθωσης από τον οδηγό σε οριακές συνθήκες. Ένα «φιλικό» αυτοκίνητο θα προειδοποιήσει τον οδηγό πριν εκτραπεί από την επιθυµητή πορεία, υπερστρέφοντας (κλείνοντας την τροχιά του) ή υποστρέφοντας (ανοίγοντας την τροχιά του), ώστε αυτός να δράσει αναλόγως, πριν παρουσιαστεί το φαινόµενο. Το ηλεκτρονικό σύστηµα ευστάθειας (ESP), εφόσον υπάρχει, θα διορθώσει την πορεία του αυτοκινήτου, αν αυτή εκτραπεί από την επιθυµητή. 
Πρακτικές συµβουλές:

- Ενεργητική ασφάλεια προσφέρουν όλα τα συστήµατα του αυτοκινήτου που συνεισφέρουν στην αποφυγή ενός ατυχήµατος.
- Οι καλές επιδόσεις, τα ισχυρά φρένα µε ABS, η καλή οδική συµπεριφορά και το ηλεκτρονικό σύστηµα ευστάθειας (ESP) παρέχουν ενεργητική ασφάλεια.
- Η κακή συντήρηση ενός αυτοκινήτου έχει άµεσο αντίκτυπο στην ενεργητική του ασφάλεια. Η κακή λειτουργία του κινητήρα µειώνει την απόδοσή του, ενώ φρένα, αµορτισέρ και ελαστικά σε κακή κατάσταση αυξάνουν την απόσταση φρεναρίσµατος και µειώνουν την ευστάθεια του αυτοκινήτου.
- Το αυξηµένο βάρος αλλά και η χρήση του κλιµατισµού αυξάνει τις αποστάσεις φρεναρίσµατος και τη διάρκεια του προσπεράσµατος, µειώνοντας την ενεργητική ασφάλεια.
- Η φορτωµένη (ή και άδεια) σχάρα οροφής αυξάνει τις αεροδυναµικές αντιστάσεις και, σε συνδυασµό µε το βάρος που φέρει, µειώνει τις επιδόσεις και την ευστάθεια του αυτοκινήτου, αφού φέρνει το κέντρο βάρους του ψηλότερα.
- Εξοικειωνόµαστε µε τη χρήση των συστηµάτων του αυτοκινήτου σε συνθήκες ασφάλειας και φροντίζουµε να κάνουµε σωστή χρήση των φώτων (µισή ώρα µετά τη δύση του ηλίου και µισή ώρα πριν την ανατολή) και των δεικτών πορείας (φλας).