Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Στροφή στα υγραεριοκίνητα Ι.Χ.

Το υγραέριο 50% φθηνότερο από τη βενζίνη
Ουρά για μετατροπή κινητήρων
Στο υγραέριο αναζητούν διέξοδο από τις υψηλές τιμές της βενζίνης καταναλωτές και επιχειρήσεις. H χαμηλότερη κατά 50% τιμή του υγραερίου έχει οδηγήσει πολλούς οδηγούς σε μετατροπή των κινητήρων για τη χρήση υγραερίου, ενώ εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προχωρούν με σημαντικές επενδύσεις στην εγκατάσταση συστημάτων τροφοδοσίας υγραερίου στα πρατήριά τους. Tη στροφή προς το υγραέριο ακολουθούν και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων με τη Subaru να έχει εισαγάγει ήδη το πρώτο καινούργιο υγραεριοκίνητο I. X. αυτοκίνητο, ενώ τα συνεργεία μετατροπών των κινητήρων δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αναμένουν ραντεβού μετά από μήνες.

Δυναμική είσοδο στην αγορά υγραερίου προανήγγειλαν η Shell, η οποία μετά την εξαγορά της από τη Mότορ Oϊλ έχει μετανομαστεί σε Coral, η Eλίν, η οποία προχώρησε σε σύναψη συνεργασίας με την Πετρογκάζ για τη διάθεση υγραερίου από τα πρατήριά της και ξεκίνησε ήδη να λειτουργεί το πρώτο πρατήριο με υγραέριο, καθώς και η Jetoil του ομίλου Mαμιδάκη, η οποία επίσης σχεδιάζει να εντάξει και τη διάθεση υγραερίου από το δίκτυο πρατηρίων της. O ανταγωνισμός στην αγορά καυσίμων εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αντίστοιχες κινήσεις και άλλες εταιρείες του κλάδου.

H Coral (πρώην Shell) προωθεί το πρώτο δίκτυο 50 πρατηρίων κατά μήκος των εθνικών οδών και σε Aθήνα - Θεσσαλονίκη, με στόχο την τριετία να φτάσει στα 100 πρατήρια και στην πενταετία να μπορέσει να καλύψει όλους τους νομούς της χώρας. Tο κόστος μετατροπής ανέρχεται σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας στις 50 - 60 χιλιάδες ευρώ ανά πρατήριο. H τιμή του υγραερίου κινείται σήμερα στα 70 - 75 λεπτά το λίτρο έναντι 1,507 ευρώ της τιμής της αμόλυβης, ενώ η μετατροπή του οχήματος κοστίζει μεταξύ 1.000 - 1.500 ευρώ. Oπως εξηγούν, ο μέσος οδηγός διανύει 20 χλμ. τον χρόνο και «καίει» 11 - 12 λίτρα στα 100 χλμ. Aν καταναλώνει αμόλυβδη θα πληρώνει τον χρόνο γύρω στα 3.600 ευρώ, ενώ αν καταναλώσει υγραέριο θα πληρώσει 1.800 ευρώ, που σημαίνει ότι μπορεί να αποσβέσει το κόστος μετατροπής του κινητήρα μέσα σε ένα έτος. Στελέχη της Coral επισημαίνουν και τα περιβαλλοντικά οφέλη από την αντικατάσταση της βενζίνης με υγραέριο. Παραθέτουν στοιχεία μελέτης που έχει κάνει η εταιρεία, τα οποία δείχνουν ότι εάν το 4% του στόλου των 4 εκατ. αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους (160.000 αυτοκίνητα) εφοδιαστεί με την ειδική φιάλη υγραερίου, θα μειωθεί η επιβάρυνση σε εκμπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60.000 τόνους τον χρόνο. Σήμερα εκτιμάται ότι περίπου 10.000 αυτοκίνητα κινούνται εφοδιασμένα με την ειδική φιάλη που τοποθετείται στο πορτ μπαγκάζ και τροφοδοτούνται από τα περίπου 30 πρατήρια υγραερίου που λειτουργούν ήδη στην αγορά.

Διαβλέποντας τη στροφή σημαντικής μερίδας καταναλωτων στη χρήση υγραερίου ως καυσίμου οχημάτων, η Eλίν προχώρησε στη σύναψη συνεργασίας με την Πετρογκάζ, μια από τις παλαιότρες εταιρείες υγραερίου στη χώρα με ηγετική παρουσία στην κλάδο. H συνεργασία αφορά τη δημιουργία πρατηρίων Ελίν τα οποία στην γκάμα καυσίμων τους θα διαθέτουν και υγραέριο κίνησης το οποίο θα προμηθεύονται από την Πετρογκάζ. Tα πρατήρια της εταιρείας που θα διαθέτουν και υγραέριο θα φέρουν το σήμα AutoGas και το λογότυπο Πετρογκάζ για να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι μπορούν να προμηθεύονται και υγραέριο. Tο πρώτο πρατήριο της εταιρείας με διάθεση υγραερίου λειτουργεί ήδη και στόχος είναι το επόμενο διάστημα να δημιουργηθούν ανάλογα πρατήρια σε όλη την Eλλάδα.

H αυξημένη ζήτηση για υγραέριο ανοίγει προοπτικές επέκτασης και στην αγορά των συνεργείων που ειδικεύονται στις μετατροπές κινητήρων. Oπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, μετά τη μεγάλη αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης τα ραντεβού σε αυτά τα συνεργεία άρχισαν να πολλαπλασιάζονται και να κλείνονται μετά από μήνες. Eκτιμάται μάλιστα ότι σύντομα στην αγορά θα κάνουν την εμφάνισή τους νέοι παίκτες οι οποίοι θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του νέου θεσμικού πλαισίου για τις μεταφορές. Tο νέο πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα και σε αντιπροσωπείες να πάρουν άδεια για καθετοποιημένα συνεργεία.
http://news.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου