Σχεδόν όλο το σύμπαν φαίνεται ότι έχει συνωμοτήσει υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Αν μάλιστα είχε λυθεί το πρόβλημα της περιορισμένης αυτονομίας των αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνηση, συχνά γύρω στα 100 χλμ., τότε θεωρείται βέβαιο ότι θα είχαν κατακλύσει ήδη τους δρόμους μας. Το Lekker Μobil έκοψε τον γόρδιο δεσμό και πέτυχε κάτι αδιανόητο με βάση τα σημερινά δεδομένα, καθώς ξεκίνησε από το Μόναχο και έφτασε στο Βερολίνο χωρίς να χρειαστεί να διακόψει το ταξίδι του για να φορτίσει τις μπαταρίες του. Το μήκος της συγκεκριμένης διαδρομής είναι περίπου 600 χιλιόμετρα και πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης με μία φόρτιση μπαταριών στην κατηγορία των τετραθέσιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξαιρουμένων βέβαια των πειραματικών πρωτοτύπων.
Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, οι γερμανικές εταιρείες τεχνολογίας DΒΜ και παροχής ηλεκτρικής ενέργειας Lekker Εnergie ένωσαν την τεχνογνωσία τους και μετέτρεψαν ένα Αudi Α2 σε ηλεκτροκίνητο όχημα, βάφοντας το αμάξωμά του κίτρινο και μοβ. Πυρήνα του επαναστατικού μίνι αποτελούν οι πρωτοποριακές μπαταρίες μετάλλων- λιθίου σε πολυμερική βάση με βαθμό αποδο τικότητας 97%, χαμηλό βάρος και δυνατότητα πλήρους φόρτισής τους μέσα σε 20 λεπτά! Οι κατασκευαστές του αυτοκινήτου ονόμασαν το σύστημα μπαταριών Κolibri, θέλοντας να δώσουν έμφαση στην υψηλή απόδοση και το μικρό βάρος του.
Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Ράινερ Μπρίντερλε υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πλέον ώριμη για μαζική παραγωγή και εναπόκειται στη βιομηχανία να εκμεταλλευθεί το δυναμικό της και να αλλάξει επίπεδο η ηλεκτροκίνηση. Το εγχείρημα χρηματοδοτήθηκε με 275.000 ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το Lekker Μobil δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα Α2, αν εξαιρέσουμε τον ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες του. Κατά τα άλλα διαθέτει έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών, σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα, αισθητήρες παρκαρίσματος και υδραυλικό τιμόνι, ενώ ταξίδεψε νύχτα και με μέση ταχύτητα 90 χλμ. /ώρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μπαταρίες του Lekker Μobil δεν είχαν αδειάσει εντελώς, όταν έφτασε στο Βερολίνο, αλλά είχαν υπόλοιπο 18% με το οποίο θα μπορούσε να έχει καλύψει το όχημα περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε θα ανέβαινε ο πήχυς του ρεκόρ ακόμη υψηλότερα.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου