Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Πρεμιέρα για την πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Κανονικά κυκλοφορούν από σήμερα τα πετρελαιοκίνητα Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης ο νόμος που προβλέπει την άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα. Η απαγόρευση κυκλοφορίας αίρεται αποκλειστικά για οχήματα με κινητήρες diesel προδιαγραφών Euro 5 ή Euro 6.

Οι πετρελαιοκινητήρες προδιαγραφών Euro 5 και Euro 6 καταναλώνουν τουλάχιστον 30% λιγότερο καύσιμο ενώ αντίστοιχα μειωμένες είναι και οι εκπομπές CO2. Οι εν λόγω κινητήρες έχουν επίσης μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ θεωρούνται και πολύ αποδοτικοί.

Με την άρση της απαγόρευσης χρήσης πετρελαίου στα αστικά κέντρα ικανοποιείται ένα από τα βασικά αιτήματα των εισαγωγέων αυτοκινήτων, καθώς σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις δεν υφίσταται ο συγκεκριμένος περιορισμός.

Η Ελλάδα αποτελεί το μοναδικό κράτος-μέλος της ΕΕ στο οποίο απαγορευόταν η χρήση πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Είναι ενδεικτικό πως τη στιγμή που το 51% των συνολικών ταξινομήσεων στην ΕΕ αφορά σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, στην Ελλάδα, μόλις το 4% των συνολικών ταξινομήσεων αφορά σε πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Newsroom ΔΟΛ

Κυριακή, 27 Νοεμβρίου 2011

Ο Αυστραλός Μάρκ Γουέμπερ νικητής στο GP Βραζιλίας


Αντάξιο φινάλε ενός πρωταθλήματος όπου κυριάρχησαν απόλυτα οι Red Bull ζήσαμε σήμερα στη Βραζιλία. Οι Ταύροι βρίσκονταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης το σβήσιμο των κόκκινων φώτων δεν άλλαξε τίποτα. Ο Φέτελ έστριψε πρώτος με το Γουέμπερ να τον ακολουθεί.
Γρήγορα η διαφορά άρχισε να ανοίγει μέχρι τη στιγμή που ένα πρόβλημα στο κιβώτιο του πρωταθλητή τον υποχρέωσε να παραχωρήσει την πρώτη θέση στον teammate του Μάρκ Γουέμπερ. Ο Αυστραλός πήρε κεφάλι και την πρώτη του φετινή νίκη με το πέσιμο της καρό σημαίας. 

Πίσω τους δόθηκε μάχη ανάμεσα σε Ferrari και McLaren για την 3η θέση. 
Επικράτησε τελικά ο Μπάτον που πέρασε τον Αλόνσο λίγο πριν το τέλος. Αντίθετα ο Λιούις Χάμιλτον με την άλλη McLaren εγκατέλειψε από κιβώτιο.
Η ατμόσφαιρα στο βάθρο ήταν πανηγυρική ενώ ανάλογο ήταν και το κλίμα στη συνέντευξη Τύπου. 

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011

Diesel χωρίς τέλη κυκλοφορίας!


Τα ντίζελ αυτοκίνητα εκτός από μικρή κατανάλωση εκπέμπουν και χαμηλό CO2, το οποίο σε πολλά μοντέλα είναι κάτω τα 100 γρ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι απαλλάσσονται από τα τέλη.
H απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μετά από 20 ολόκληρα χρόνια για όλα τα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro5 και Euro6 δίνει πλέον τη δυνατότητα στους αγοραστές για περισσότερες επιλογές. Όπως είναι ευρέως γνωστό οι πετρελαιοκινητήρες παρουσιάζουν χαμηλή κατανάλωση, ενώ παράλληλα εκπέμπουν χαμηλές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που στην τσέπη μεταφράζεται σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας αλλά και μηδενικά. Στο τελευταίο σημείο εστιάσαμε και εμείς καιπαρουσιάζουμε τα ντίζελ που απαλλάσσονται από τα τέλη. Μερικά από αυτά είναι το smart fortwo 0,8 cdi, το Opel Corsa 1,3 DTE ecoFlex, το Fiat Punto Evo 1,3 85hp MTJ, το SEAT Leon 1,6 TDI E-ECOMOTIVE, το Peugeot 308 1,6 e-Hdi Pilotee, το Volvo S40 1,6 DRIVe κ.α. 

Διαβάστε επίσης στο τεύχος 47 του autoτρίτη που κυκλοφόρησε στις 22/11:
Τα 15 μοντέλα «φορτωμένα» σε εξοπλισμό, τα οποία προσφέρονται σε χαμηλή τιμή και με συνολικόόφελος έως 4.260 ευρώ! (συμπεριλαμβανομένων εκπτώσεων και της απόσυρσης) Μερικά από τα μοντέλα που παρουσιάζονται και συμφέρουν πάρα πολύ είναι το CitroenC1 1,0 5d (κέρδος 2.300 ευρώ), το Daihatsu Sirion 1,3 (κέρδος 2.900 ευρώ), το Fiat Grande Punto 1,4 77 hp (κέρδος 3.312 ευρώ), το Kia Cee’d 1,4 (κέρδος 2.960 ευρώ) και το Mitsubishi Colt 1,3 (κέρδος 4.260 ευρώ). 

Επίσης υπάρχει ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα για τα παιδικά καθίσματα, στο οποίο υπάρχουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τις κατηγορίες, τις πιστοποιήσεις ασφαλείας, την σωστή τοποθέτηση, συμβουλές αγοράς, κ.α. Ακόμη έχει γίνει έρευνα τιμών σε παιδικά καθίσματα διαφόρων κατηγοριών, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται και αυτά που προτείνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Βάλαμε φωτιά στα φρένα και δοκιμάσαμε συνολικά 105 αυτοκίνητα στο φρενάρισμα, τα οποία προέρχονται από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες. Ακόμααποκαλύπτουμε 4 νέα compact SUV, δοκιμάζουμε τη νέα Αlfa Romeo Giulietta TCT με το καινούργιο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και δοκιμάζουμε το νέο Mazda2.
http://www.autotriti.gr/

Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2011

Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2011

Tα τέλη κυκλοφορίας του 2012


Αυξημένα κατά 10% είναι τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να προμηθευτούν οι οδηγοί μέχρι το τέλος του έτους. Δείτε στο αφιέρωμα  που ακολουθεί πόσο θα κοστίσει το τέλος κυκλοφορίας αναλόγως τον τύπο και τις εκπομπές του οχήματος σας καθώς όπως και πέρυσι θα είναι δύο ταχυτήτων, για όσα οχήματα ταξινομήθηκαν πριν και μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010.
►Αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που ταξινομήθηκαν πριν το Noέμβριο του 2010

Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Δεσμεύσεις ΥΠΕΚΑ για την πετρελαιοκίνηση, έρχεται ο «Πράσινος Δακτύλιος»


Ανακοίνωση σχετικά με την άμεση άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για αυτοκίνητα που πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro5 και Euro6, καθώς επίσης και για τον «Πράσινο Δακτύλιο», o οποίος πιθανότατα θα μπει στη ζωή μας από την Πρωτομαγιά του 2012, εξέδωσε την Πέμπτη 10/1 το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

«Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και ελήφθη με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, μετά και από διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπής της Βουλής», αναφέρει χαρακτηριστικά το Υπουργείο για την απόφαση της άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, το ΥΠΕΚΑ δεσμεύεται να προχωρήσει στη θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων για την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία περιλαμβάνουν:

* Την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ.
* Την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων.
* Τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που αφορά στην μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «Πράσινο Δακτύλιο», με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:

Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (όλα αφορούν στο μικρό δακτύλιο):

Α. Κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.

Β. Κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.

Γ. Κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».

* Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.
* Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.

Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1 Μαϊου 2012.

Τέλος, επισημαίνεται ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
e-go.gr/

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΣΗ


Την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενέκρινε η Ολομέλεια της Βουλής! Ειδικότερα, στη σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε αναφέρει χαρακτηριστικά πως:
«Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους μέχρι 4 τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στην περιοχή της Αττικής και Θεσσαλονίκης που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του νόμου 1959/1991 εφόσον η τεχνολογία πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του κανονισμού 715/07 της 20ης Ιουνίου 2007 (Euro 5 και Εuro6) ή μεταγενέστερες».

Με πολύ απλά λόγια, με την προϋπόθεση οι κινητήρες τους να καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 και άνω τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά ΙΧ και τα επαγγελματικά φορτηγά άνω των 4 τόνων δεν θα έχουν απολύτως κανένα περιορισμό για την κυκλοφορία τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η άρση της απαγόρευσης των diesel που θεσπίστηκε το 1991 προκειμένου να μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μέτρο που αδιαμφισβήτητα απέτυχε εάν κρίνουμε από την κατάσταση που επικρατεί σε αυτές τις πόλεις σήμερα, αναμένεται να αλλάξει άρδην το τοπίο στην αγορά και να στρέψει όλο και περισσότερους αγοραστές σε αυτόν τον πιο οικονομικό και οικολογικό τρόπο μετακίνησης.

Η αγορά βρίθει από diesel νέας τεχνολογίας σε όλες τις κατηγορίες και για όλα τα βαλάντια, οπότε οι ενδιαφερόμενοι ας σπεύσουν προκειμένου να επωφεληθούν και από το πρόγραμμα απόσυρσης αλλά και τις προσφορές που τρέχουν!
e-go.gr/

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2011

Σκόραρε 2 φορές εκτός έδρας κι όμως έχασε ο Α.Ο. Κανδήλας...

...από τη Θύελλα Παραβόλας για τη Β' κατηγορίας ΕΠΣΝΑ

Την νίκη με 4-2 πέτυχε η ομάδα της Θύελλας Παραβόλας με αντίπαλο τον ΑΟ Κανδήλας και εκμεταλλευόμενη την ισοπαλία της Μυρτιάς με τη Σπολάιτα (1-1) στην έδρα της την έπιασε στην κορυφή της βαθμολογίας του ομίλου μας .Το παιχνίδι για την Θύελλα φάνηκε εύκολο όταν και προηγήθηκε με 2-0 με γκολ των Κ.Ρεπανίδα και Π.Ράπτη,οι φιλοξενούμενοι μείωσαν λίγο πριν τη λήξη του πρώτου μέρους σε 2-1 που ήταν και το σκορ του ημιχρόνου.

Στο β΄μερος η Θύελλα μπήκε δυνατά και αύξησε το δείκτη του σκορ σε 3-1 με τον Γ.Δρόσο και εκεί που όλοι νόμιζαν ότι το απόγευμα θα ήταν εύκολο έγινε το 3-2 και σαν να μην έφτανε αυτό ο ΑΟ Κανδήλας είχε και κλασική ευκαιρία (δοκάρι)  για να ισοφαρίσει και να βάλει τη Θύελλα σε μπελάδες!!!Το σκορ έκλεισε ο Κ.Ρεπανίδας διώχνοντας το άγχος από τους συμπαίκτες του και τους οπαδούς.Η θύελλα συνεχίζει αήττητη και στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα κάτι που της ευχόμαστε ολόψυχα να συνεχίσει μέχρι και το τέλος του πρωταθλήματος!!!!
Ρεπορτάζ: http://paravolapress.blogspot.com/
Φωτογραφίες: http://agriniosports.blogspot.com

Ο Παναιτωλικός τσίμπησε βαθμό στην Κρήτη (0-0) χωρίς καλή απόδοση


Εργοτέλης και Παναιτωλικός παίζοντας πολύ καλό ποδόσφαιρο μόνο στο πρώτο ημίχρονο μοιράστηκαν τους βαθμούς μένοντας στο 0-0!
Το αποτέλεσμα θα ήταν άδικο για την γηπεδούχο ομάδα,που είχε  ένα μονόλογο χαμένων ευκαιριών στο δεύτερο ημίχρονο αν κι ο Παναιτωλικός δεν είχε τρεις τουλάχιστον πολύ καλές στιγμές για γκολ στο πρώτο μέρος.

Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2011

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Δέκα δεδομένα για την παγκόσμια οδική ασφάλεια


Περίπου 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο στους δρόμους του κόσμου ενώ 20 έως 50 εκατομμύρια τραυματίζονται. Οι τροχαίοι τραυματισμοί είναι η πρώτη αιτία θανάτου ανάμεσα στους νέους ηλικίας 15 με 44 ετών. Αυτό το κείμενο παρουσιάζει δεδομένα από την «Έκθεση για την παγκόσμια κατάσταση οδικής ασφάλειας». (Global status report on road safety). Αυτή είναι η πρώτη αδρή εκτίμηση της κατάστασης οδικής ασφάλειας σε 178 χώρες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι τροχαίοι τραυματισμοί παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας, ιδιαίτερα στις φτωχές και μεσαίου εισοδήματος χώρες, κι ότι σημαντικά μεγαλύτερη δράση είναι αναγκαία για να γίνουν οι δρόμοι του κόσμου ασφαλέστεροι. W.H.O. – Ιούνιος 2009.

1. Ένα παγκόσμιο πρόβλημα
Πάνω από 90% των θανάτων στους δρόμους συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου οικονομικού επίπεδου, οι οποίες έχουν μόνον 48% των καταγεγραμμένων αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

2. Μεγάλη αναλογία ευάλωτων χρηστών οδικού δικτύου
Πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και οι επιβάτες τους (που είναι γνωστοί όλοι μαζί ως «ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου») αποτελούν γύρω στο 46% των θανάτων από τροχαία παγκόσμια. Η αναλογία αυτή είναι μεγαλύτερη στις φτωχές από ότι στις πλούσιες χώρες.

3. Ταχύτητα