Σάββατο, 25 Ιουνίου 2011

Και στη Βαλένθια ο Φέτελ την πολ ποζίσιον

Ο Φέτελ υπογράφει αυτόγραφα στη Βαλένθια

Οι πρωτιές στα επίσημα δοκιμαστικά των γκραν πρι της Φόρμουλα 1 είναι πλέον ρουτίνα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την pole position στη Βαλένθια, στον 8ο αγώνα της χρονιάς που θα διεξαχθεί την Κυριακή το μεσημέρι. Ήταν η 7η φετινή pole position του Φέτελ που έκανε χρόνο 1:36.975.

Ο ομόσταβλος του στη Red Bull, Μαρκ Ουέμπερ έκανε το δεύτερο ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:37.380.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull) 1:36.975
2. Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull) 1:37.163
3. Λιούις Χάμιλτον (McLaren) 1:37.380
4. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 1:37.454
5. Φελίπε Μάσα (Ferrari) 1:37.535
6. Τζένσον Μπάτον (McLaren) 1:37.645
7. Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes-Benz) 1:38.231
8. Μίχαελ Σουμάχερ (Mercedes-Benz) 1:38.240
9. Νικ Χάιντφελντ (Renault) 1:38.781
10. Άντριαν Σούτιλ (Force India) 1:39.034
------------------------------------------------------------
11. Βιτάλι Πετρόφ (Renault) 1:39.068
12. Πολ ντι Ρέστα (Force India) 1:39.422
13. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams) 1:39.489
14. Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber) 1:39.525
15. Παστόρ Μαλδονάδο (Williams) 1:39.645
16. Σέρχιο Πέρες (Sauber) 1:39.657
17. Σεμπάστιαν Μπουέμι (Toro Rosso) 1:39.711
-----------------------------------------------------------
18. Χάιμε Αλγκερσουάρι (Toro Rosso) 1:40.232
19. Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus) 1:41.664
20. Γιάρνο Τρούλι (Lotus) 1:42.234
21. Τίμο Γκλοκ (Virgin) 1:42.553
22. Βιταντόνιο Λιούτσι (HRT) 1:43.584
23. Ζερόμ ντ' Αμπρόζιο (Virgin) 1:43.735
24. Ναράιν Καρθικέγιαν (HRT) 1:44.363

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

1ο Ασφάλτινο Ράλλυ σπριντ Καρπενησίου


Η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καρπενησίου και ο Δήμος Καρπενησίου διοργανώνουν το Σαββατοκύριακο 25-26 Ιουνίου το 1ο ασφάλτινο ράλλυ σπριντ Καρπενησίου. Ο αγώνας έχει μπει στο επίσημο καλεντάρι της χρονιάς και προσμετράται στο κύπελλο ασφάλτινου σπριντ Ελλάδος. Θα διεξαχθεί σε ασφάλτινη διαδρομή μήκους 8.250 km, σε δυο σκέλη.
Θα γίνει στην περιοχή της Παλιάς Ράχης Καρπενησίου μέσω της παλιάς εθνικής οδού Καρπενησίου-Λαμία.
Σημαντικά ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα πάρουν μέρος, ενώ εκπροσώπηση θα έχει και η τοπική ΑΛΑΚ.
Αναλυτικά το πρόγραμμα:
Τεχνικός Έλεγχος : Σάββατο 25-06-2011, 15:30 – 18:00, στις εγκαταστάσεις του Αθλητικού Κέντρου Καρπενησίου.
Πανηγυρική Εκκίνηση : Σάββατο 25-06-2011, 19:30,  στην Κεντρική Πλατεία Καρπενησίου.
Εκκίνηση : Κυριακή 26-06-2011, 10:00, στο Αθλητικό Κέντρο Καρπενησίου.
Απονομή Επάθλων : Κυριακή 26-06-2011, 14:30,  στην κεντρική πλατεία Καρπενησίου.

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

Θρίαμβος της Citroen στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2011


Σε θρίαμβο της Citroen εξελίχθηκε το Rally Acropolis του 2011 αφού οι δύο οδηγοί της τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις. Τελικός νικητής μετά από μεγάλη μάχη και χάρη στην τακτική που ακολούθησε στο τέλος της 1ης και της 2ης μέρας, ο Sebastian Ogier με διαφορά 10,5 δευτερολέπτων έπειτα από 348,8 πάρα πολύ σκληρά χιλιόμετρα αγώνα.

Ο Ogier κέρδισε και την Power Stage με την οποία ολοκληρώθηκε ο αγώνας κερδίζοντας για 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου την τελευταία μάχη από τον Loeb. Ο Loeb τερμάτισε 2ος και παρότι αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα, δήλωσε εκνευρισμένος αφού ήταν πράγματι πολύ γρήγορος όλες τις μέρες, αλλά είχε το μειονέκτημα να ξεκινά δύο μέρες από την πρώτη θέση και μία μέρα από τη δεύτερη. Αυτό σημαίνει ότι είχε πολύ μεγάλο μειονέκτημα και πράγματι οι χρόνοι και οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές αφού «καθάριζε» το δρόμο για τους υπόλοιπους. Για να γίνει ακόμα περισσότερο σαφές το μειονέκτημα του Loeb αρκεί να λάβουμε υπόψη μας ότι ο Petter Solberg ξεκινώντας την πρώτη μέρα από την 5η θέση επικράτησε άνετα και ολοκλήρωσε στην πρώτη θέση με διαφορά 51,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο. Την επόμενη μέρα, ο Ogier που επέλεξε να ξεκινά 4ος μετά από προσωπική του απόφαση και όχι απόφαση της ομάδας, κάτι που μάλλον εκνεύρισε επιπλέον τον Loeb, κάλυψε μέσα σε τρεις ειδικές σχεδόν ένα ολόκληρο λεπτό από τον Solberg. Το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι οι δύο οδηγοί έφτασαν 3 ειδικές πριν το τέλος του αγώνα με διαφορά ένα δέκατο του δευτερολέπτου.

Όμως ο Loeb ξεκινώντας πρώτος δε μπόρεσε να κρατηθεί στην κορυφή κι έτσι ο Ogier πήρε τη νίκη. Η Citroen εκτός από το τελικό 1-2 στον αγώνα είχε τη χαρά να βλέπει και τον Petter Solberg που συμμετέχει ως ιδιώτης αλλά με Citroen να εντυπωσιάζει στη διάρκεια της πρώτης μέρας. Τελικά η διαρκής επίθεση και απίστευτη προσπάθεια του Mikko Hirvonen απέδωσε καρπούς για τον οδηγό της Ford που κατάφερε να τερματίσει στην 3η θέση. Ίσως ήταν η πρώτη φορά που ο Hirvonen κάθε φορά που μιλούσε έλεγε πως πιέζει αφάνταστα αλλά τα Citroen δεν πιάνονται. Ο Petter Solberg υποχώρησε στην 4η θέση ενώ σίγουρα περίμενε, και άξιζε, μια θέση στο βάθρο. Μετά τους 4 πρώτους οδηγούς η διαφορά με τους υπόλοιπους είναι τεράστια. Ο Henning Solberg τερμάτισε 5ος με διαφορά που αγγίζει τα 5,5 λεπτά. Τον ακολούθησε στην 6η θέση ο Matthew Wilson που αντιμετώπισε πολλά και διαφορετικά προβλήματα αλλά ήταν σαφώς βελτιωμένος από την προηγούμενη φορά που τον είδαμε στο Acropolis. O Kimi Raikkonen στην πρώτη του φυσικά συμμετοχή στον αγώνα, κινήθηκε γρήγορα, δεν έκανε λάθη και τερμάτισε στην 7η θέση έχοντας μάλιστα και αποχή δύο μηνών. Ήταν σίγουρα ο πιο σκληρός αγώνας που έχει κάνει στο WRC αλλά τα πήγε πολύ καλά. Ο Juho Hanninen τερμάτισε 8ος αλλά περισσότερο τον ενδιαφέρει ότι ήταν ο νικητής της S2000 σε έναν αγώνα ταχύτατος ήταν ο Tanak αλλά εγκατέλειψε από έξοδο.

Ο Jari Matti Latvala ήταν γρήγορος, δεν έκανε λάθη αλλά αντιμετώπισε πολλά μηχανικά προβλήματα που του στέρησαν τη δυνατότητα για μια καλύτερη θέση ενώ κέρδισε 5 ειδικές και ανάμεσα τους τη νυχτερινή, στη Νέα Πολιτεία. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Dennis Kuipers. Ο Λάμπρος Αθανασούλας συμμετέχοντας με Ford Fiesta WRC και την υποστήριξη της εργοστασιακής ομάδας της Ford, εγκατέλειψε από κομμένο ψαλίδι την πρώτη μέρα του αγώνα. Επανήλθε με το σύστημα superally στις ειδικές της Πελοποννήσου τη 2η και 3η μέρα και έχοντας πολύ καλή γνώση του δρόμου και καθόλου άγχος αφού πλέον δεν κυνηγούσε το αποτέλεσμα, έκανε ικανοποιητικούς χρόνους ενώ κατέκτησε την πρώτη θέση ανάμεσα στα Ελληνικά πληρώματα και τη 19η στην τελική κατάταξη. Ο Δημήτρης Ψύλλος τερμάτισε 22ος, ο Κωνσταντακάτος 24ος, ο Καλτσούνης 27ος, ο Ζούνης 28ος, ο Terassino 29ος, ο Μοσχόπουλος με το μικρότερο αυτοκίνητο του αγώνα 31ος και ο Ν.Χαλιβελάκης 34ος ανάμεσα στα 35 πληρώματα που έφτασαν στον τερματισμό του αγώνα. Επόμενος αγώνας του WRC, το εντυπωσιακό Ράλλυ Φινλανδίας από τις 28 έως τις 30 Ιουλίου

Αποτελέσματα
Δείτε πως διαμορφώθηκαν οι βαθμολογίες μετά το Rally Acropolis

Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2011

Ξεκινάει σήμερα το 57ο Ράλλυ Ακρόπολις


Δίδεται η εκκίνηση του 57ου Ράλλυ Ακρόπολις σήμερα στις 19:30 από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.Μετά από έναν χρόνο απουσίας του επιστρέφει και πάλι στην Ελλάδα και αποτελεί τον 7ο φετινό γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Στην εκκίνηση θα βρίσκονται 42 πληρώματα τα οποία θα ανέβουν στη ράμπα και θα κατευθυνθούν στο Λουτράκι, στο σημείο δηλαδή όπου βρίσκεται το κέντρο του αγώνα.
Από Ελληνικής πλευράς στον σκληρότερο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος συμμετέχουν 8 πληρώματα,τα οποία θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό.Ξεχωρίζει η συμμετοχή των Λάμπρου Αθανασούλα-Νίκου Ζακχαίου, υπό τη σκέπη της ΕΠΑ (Επιτροπή Αγώνων Αυτοκινήτου) και της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας) με Ford Fiesta RS WRC! Αξίζει να αναφερθεί ότι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC είναι 18. Στην κατηγορία SWRC οι συμμετοχές έφτασαν τις δέκα, ανάμεσα στις οποίες και αυτές των επικεφαλής της βαθμολογίας Martin Prokop, Ott Tanak και Karl Kruuda. Όλοι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του WRC θα βρεθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα με τα αυτοκίνητα νέων προδιαγραφών, έτοιμοι να αναμετρηθούν στις 18 ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις 2011, συνολικού μήκους 348.80 χλμ.

H Οργανωτική Επιτροπή του Ράλλυ Ακρόπολις, ως ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη του Γιώργου Μοσχού, προκηρύσσει ομώνυμο βραβείο το οποίο θα απονεμηθεί στον οδηγό που οι θεατές θα επιλέξουν να αναδείξουν σαν τον άνθρωπο του αγώνα στο «Ράλλυ των Θεών»!

Ο νικητής θα προκύψει μετά από ψηφοφορία που θα διεξαχθεί μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις (www.acropolisrally.gr) και θα βραβευθεί κατά την τελετή τερματισμού του αγώνα, την Κυριακή 19 Ιουνίου, στο Club Hotel Casino Loutraki.

Στην ψηφοφορία συμμετέχουν και οι 42 οδηγοί του αγώνα, ενώ η απονομή του επάθλου θα γίνει από τους γιους του Γιώργου Μοσχού, Μανώλη και Παύλο.

Η ψηφοφορία ξεκινάει στις 08:00 της Πέμπτης 16 Ιουνίου και λήγει την Κυριακή 19 Ιουνίου στις 15:00, με την ολοκλήρωση του καθαρά αγωνιστικού μέρους του Ράλλυ Ακρόπολις 2011

Μπορείτε να δείτε όλες τις συμμετοχές στην επίσημη σελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις 

Τρίτη, 14 Ιουνίου 2011

Αναβάλλονται οι αυριανές 15/6 Εξετάσεις Υποψηφίων Οδηγών


H Γενική Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής ενημερώνει ότι λόγω της πιθανής συμμετοχής των υπαλλήλων στην απεργία της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 15/06/2011:

Δεν θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών δικύκλων και αυτοκινήτων για την περιοχή ευθύνης της Περιφέρειας Αττικής
Οι υποψήφιοι που επρόκειτο να εξεταστούν τη συγκεκριμένη ημερομηνία, μπορούν να προγραμματιστούν τις επόμενες ανάλογα και με τις δυνατότητες της Υπηρεσίας σε εύλογο χρονικό διάστημα χωρίς περιορισμό.

Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

Ο Μπάτον νικητής του επεισοδιακού γκραν πρι του Καναδά


Το Καναδικό γκραν πρι θα μείνει στην ιστορία όχι μόνο γιατί διήρκησε 4 ώρες και 15 λεπτά, χρόνος ρεκόρ για την F1, αλλά και για τη συγκλονιστική του εξέλιξη. Ο Μπάτον νίκησε για πρώτη φορά φέτος, ξεπερνώντας τον Φέτελ στον τελευταίο γύρο. Απίστευτη εμφάνιση από τον 4ο Σουμάχερ και προσπέρασμα στο νήμα του Μάσα στον Κομπαγιάσι...
Ο αγώνας στο Μόντρεαλ είχε πολλούς πρωταγωνιστές και επικές μονομαχίες. Ο Μπάτον ήταν αυτός που το ήθελε περισσότερο, το πίστεψε και νίκησε παρά τις δύο συγκρούσεις με τους Χάμιλτον, Αλόνσο, την ποινή διέλευσης και το ένα παραπάνω πιτ στοπ που έκανε.

Ο Φέτελ φαινόταν ότι δεν ασχολείται με το χαμό που γινόταν πίσω αλλά έκανε το λάθος στον τελευταίο του γύρο και αποχώρησε για δεύτερη φορά από αγώνα φέτος, με "σκύμμενο το κεφάλι", διευρύνοντας όμως το προβάδισμα του στη βαθμολογία.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ θύμισε τον παλιό "Σούμι". Χόρεψε στη βροχή, κέρδισε 10 θέσεις και τελικά κατάφερε να ισοφαρίσει το καλύτερο πλασάρισμα του μετά την επιστροφή στην ενεργό δράση.

Σε όλα αυτά υπήρχε και η διακοπή δύο ωρών λόγω της έντονης βροχής και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας έξι φορές στην πίστα,που ολοκλήρωσε το παζλ του πιο επεισοδιακού αγώνα των τελευταίων 10 χρόνων.

Η κατάταξη του Καναδικού γκραν πρι:

1. Μπάτον, McLaren, 1:23:50.995
2. Φέτελ , Red Bull, +2.709
3. Γουέμπερ, Red Bull, +13.828
4. Σουμάχερ, Mercedes, +14.219
5. Πετρόφ, Renault, +20.395
6. Μάσα, Ferrari, +33.225
7. Κομπαγιάσι, Sauber, +33.270
8. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +35.964
9. Μπαρικέλο, Williams, +45.100
10. Μπουεμί, Toro Rosso, +47.000
11. Ρόσμπεργκ, Mercedes, +50.400
12. Ντε λα Ρόσα, Sauber, +1:03.600
13. Λιούτσι, HRT, +1 γύρος
14. Καρθικέγιαν, HRT, +1 γύρος
15. Ντ’αμπρόσιο, Virgin, +1 γύρος
16. Γκλοκ, Virgin, +1 γύρος
17. Τρούλι, Lotus, +1 γύρος
18. Ντι Ρέστα, Force India, +3 γύροι

Η βαθμολογία των πιλότων:

1. Φέτελ, 161
2. Μπάτον, 101
3. Γουέμπερ, 94
4. Χάμιλτον, 85
5. Αλόνσο, 69
6. Μάσα, 32
7. Πετρόφ, 31
8. Χάιντφελντ, 29
9. Σουμάχερ, 26
10. Ρόσμπεργκ, 26
11. Κομπαγιάσι, 25
12. Σούτιλ,8
13. Μπουεμί, 8
14. Μπαρικέλο, 4
15. Αλγκουερσουαρί, 4
16. Ντι Ρέστα, 2
17. Πέρες, 2

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Red Bull, 255
2. McLaren, 186
3. Ferrari, 101
4. Renault, 60
5. Mercedes, 52
6. Sauber, 27
7. Toro Rosso, 12
8. Force India, 10
9. Williams, 4
http://www.newsit.gr/

Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

Η ατομική ιπτάμενη μηχανή είναι γεγονός


Το όνειρο του ανθρώπου να πετάξει φαίνεται να γίνεται πραγματικότητα. μετά από χρόνια προσπαθειών πραγματοποιήθηκε η πιο επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση του Martin Jetpack που είναι ένα ατομικό σύστημα πτήσης βγαλμένο από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.
Το Martin Jetpack μέχρι τώρα είχε δήξει ότι μπορεί να δουλέψει αλλά δεν ικανοποιούσε τους εμπνευστές του αφού το ύψος πτήσης έφτανε στα 15 μόλις μέτρα. Χθες, κατά την τελευταία δοκιμή το σύστημα κατέφερε να ανέβει στα 5000 πόδια (1,5 χιλιόμετρο) και να κάνει μια πλήρως επιτυχημένη πτήση.
Για λόγους ασφαλείας δεν υπήρχε άνθρωπος, αλλά μια κούκλα και το Martin Jetpack λειτούργησε με τηλεχειρισμό από  ένα ελικόπτερο.



Η πιο πρόσφατη δοκιμή πραγματοποιήθηκε στη Νέα Ζηλανδία όπου εδρεύει η Martin Aircraft Company. Η απογείωση ήταν εντυπωσιακή και μόλις το σύστημα έφτασε στα 5.000 πόδια δοκιμάστηκε το σύστημα έκτακτης προσγείωσης με αλεξίπτωτο το οποίο άνοιξε στα 900 μέτρα ύψος με αυτοματισμό που είναι ενσωματωμένος στη συσκευή. Η ταχύτητα της κάθετης απογείωσης μετρήθηκε στα 4 μέτρα το δευτερόλεπτο. Κατά την προσγείωση με το αλεξίπτωτο το σύστημα υπέστη μικροζημιές αλλά αν στη θέση της κούκλας υπήρχε άνθρωπος δεν θα είχε πάθει απολύτως τίποτα. Στην επόμενη δοκιμή θα δοκιμαστεί ένα νέου τύπου αλεξίπτωτο. Πάντως το Martin Jetpack, έχει δυνατότητα προσγείωσης με χειρισμό του πιλότου αλλά υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα που σύντομα θα επιλυθούν.

Τo Martin Jetpack διαθέτει μηχανή που αποδίδει 200 ίππους ενώ μπορεί να πετάξει με ταχύτητα 100 χιλιόμετρων την ώρα με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
πηγή 

Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2011

Τρίποντο στην ψυχική υγεία από το Κέντρο Ημέρας της Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.

Σήμερα το απόγευμα στις 7:00 μμ στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ του Σταθμού Λαρίσης (Σάμου και Ηπείρου στην Αθήνα) διεξάγεται ένας ξεχωριστός αγώνας μπάσκετ.
Ενας φιλικός αγώνας μεταξύ ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας και μιας παρέας βετεράνων αθλητών τοπικών σωματείων με σκοπό τον αποστιγματισμό Ατόμων με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες,την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινότητας και την αποφυγή της βίας και της εγκληματικότητας στην περιοχή.
Αξίζει να είμαστε εκεί.
Την εκδήλωση διοργανώνει το Κέντρο Ημέρας της Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε.

από http://zeidoron.blogspot.com

Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

Αύριο 3/6 η παρουσίαση του βιβλίου «Αλυζία» στην Αθήνα


Η Ένωση Αλυζίων Αιτ/νίας σας προσκαλεί στην Παρουσίαση του βιβλίου των Ιωάννη Μόσχου και Αναστασίου Πορτελάνου, με τίτλο:«Αλυζία»
Η περιοχή της Κανδήλας από την προϊστορία έως το τέλος των αρχαίων χρόνων. Τα τεχνικά και οχυρωματικά έργα.
Την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011, ώρα 19:30 στη στοά Βιβλίου (Αίθουσα Λόγου και τέχνης) Πεσμαζόγλου 5 και Σταδίου, Αθήνα. 

Εχασα την άδεια οδήγησης!τι πρέπει να κάνω;


Η απώλεια της άδειας οδήγησης, σύμφωνα με τις στατιστικές, είναι ένα φαινόμενο το οποίο απαντάται συχνά άρα ενδέχεται να σας απασχολήσει. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι για την επανέκδοσή της απαιτείται από εσάς η προσκόμιση των παρακάτω εγγράφων και δικαιολογητικών σε ένα από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), αφού βεβαίως έχετε δηλώσει την κλοπή ή την απώλεια σε Αστυνομικό Τμήμα.

Τα έγγραφα που απαιτούνται είναι τα ακόλουθα:

1. Ταυτότητα ή διαβατήριο. Για τους αλλοδαπούς επιβάλλεται και η προσκόμιση της άδειας παραμονής.

2. Διπλότυπο αξίας 9 ευρώ ή παράβολο χαρτοσήμου αξίας 9 ευρώ από Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.)

3. Παράβολο από την Εθνική Τράπεζα, αξίας 30 ευρώ, αν πρόκειται για την πρώτη απώλεια ή κλοπή, ενώ αν συμβεί δεύτερη φορά τότε το παράβολο αυξάνεται στα 60 ευρώ. Θυμηθείτε λοιπόν ότι κάθε επιπλέον επανέκδοση επιβαρύνει το προβλεπόμενο ποσό κατά 30 ευρώ.

4. Παράβολο από την Εθνική Τράπεζα, αξίας 30 ευρώ για την εκτύπωση της νέας άδειας οδήγησης.

5. Μια έγχρωμη φωτογραφία, τύπου διαβατηρίου.

6. Βεβαίωση απώλειας ή κλοπής από Αστυνομικό Τμήμα.

7. Χάρτινο φάκελο με λάστιχα, για την αρχειοθέτηση των εγγράφων.

Στα παράδοξα της διαδικασίας θα πρέπει να υπολογίζετε ότι αν η απώλεια της άδειας οδήγησης οφείλεται σε διάρρηξη του οχήματος, τότε δεν υποχρεούστε να καταβάλετε το παράβολο. Στην περίπτωση όμως που έχει προέλθει από ληστεία ή κλοπή εκτός αυτοκινήτου, τα παράβολα καταβάλλονται κανονικά.

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011

Ο μεθυσμένος οδηγός θα πληρώνει ο ίδιος... τη νύφη


Η πληρωμή της αποζημίωσης προς τρίτους σε περίπτωση ατυχήματος βαρύνει τον ίδιο τον οδηγό του οχήματος, αν αποδειχθεί ότι αυτός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, εφόσον υπάρχει ο σχετικός όρος ή παραπομπή σε σχετική υπουργική απόφαση στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό του.

Ερμηνεύοντας την σχετική νομοθεσία όπως αυτή προκύπτει από τον Αστικό Κώδικα και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Άρειος Πάγος αποφάνθηκε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να αξιώσουν στο ακέραιο την αποζημίωση που θα καταβάλλουν σε τρίτους, σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος σε αυτές οδηγός εμπλακεί σε ατύχημα και κατά το αλκοτέστ ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο των 0,50 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα ή κατά την αιμοληψία τα 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο αίματος.

Αυτό δεν συνεπάγεται ότι σε περίπτωση ατυχήματος η ασφαλιστική εταιρεία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης του μη ευθυνόμενου για το ατύχημα καθώς διατηρεί την υποχρέωση της καταβολής της νόμιμης αποζημίωσης, απλώς έχει το νόμιμο δικαίωμα στη συνέχεια να αξιώσει από το "μεθυσμένο" οδηγό τα χρήματα που κατέβαλε στον οδηγό "θύμα".

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην απόφαση για να ισχύσει o δεσμευτικός αυτός κανονισμός πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή το συμβόλαιο να παραπέμπει στη σχετική υπουργική απόφαση.

Αφορμή για την παραπάνω απόφαση, στάθηκε δικαστική διαμάχη οδηγού με την ασφαλιστική του. Ο οδηγός το 2005 είχε εμπλακεί σε ατύχημα -και στη συνέχεια βρέθηκε θετικός στο αλκοτέστ- το οποίο οδήγησε στον τραυματισμό ενός μοτοσυκλετιστή και στην καταστροφής της μοτοσικλέτας του, στο 10ο χλμ. της εθνικής οδού Χανίων - Κισσάμου Κρήτης. Ο εν λόγω οδηγός προσέφυγε στον Άρειο Πάγο ζητώντας την αναίρεση της απόφασης του Εφετείου να καταβάλει στην ασφαλιστική εταιρεία ποσό ύψους 164.053 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε στην αποζημίωση που η ασφαλιστική εταιρεία είχε καταβάλει στο μοτοσυκλετιστή.
auto.in.gr